“אריזת חסכון”

המשיח הגיע!

סימילק החליטו בשעה טובה להוציא אריזה גדולה למזון תינוקות שלהם. לא עוד לקום באמצע הלילה כל יומייםכ שהילדה בוכה לאוכל ולהתמודד עם יד אחת בפתיחת קופסת השימורים שנקראת "סימילאק טופ 1" (כבר טופ 2, אבל היא גם ישנה יותר בלילה). לא עוד לקנות 4 קופסאות אוכל שמספיקות לשבוע. נגמר. אפשר לקנות "אריזת חסכון".

הבעיה?

אריזת חסכון...קודם כל, זה נראה שהם עשו את זה פשוט כדי להעלות את המחיר של האריזות הדרדלה הקטנות שלהם ב-10-15% במחיר – כולם גם ככה יקנו אריזת חסכון (הילד אוכל את זה חצי שנה במילא, אז איפה ההגיון לקנות לו את זה כל יום – זה לא ירקות טריים מהשדה). אז נותנים "אריזת חסכון" ב"מבצע" (שדומה מאד למחיר הישן), מעלים את המחיר הישן (כדי שנרגיש שיש מבצע), ואז, בשקט בשקט, בעוד חודש-חודשיים, הם יעלו את המחיר של "אריזת החסכון" ואולי יזכו לשקט תעשייתי מהלקוחות שממילא קונים הכל כמו מטורפים.

מעבר לזה, אם באריזות הקטנות היה צריך לדוג את הכפית, אז בגדולות צריך לצלול. במשך שבועיים חשבתי לעצמי: "אריזת חסכון – אה, חסכו עלי את הכפית הקמצנים". ואז מצאתי אותה – בתחתית…

מדברים על חסכון? קופסאות השימורים הישנות שלהם תמיד מלאות עד לאפס מקום – ככה שכשמוציאים את הכפית, חצי מהקופסה בחוץ – מזכיר קצת את השכבה העליונה של הפופ-קורן כשהולכים לסרט וקונים פופ-קורן בינוני+קולה בינוני. מה שמעלה את הסעיף ומלכלך עוד קצת את השיש במטבח שלנו שמזמן הפסיק להתלונן.

איך החסכון הזה מתבטא? באו חכמי הדור, עשו קופסה. אמרו – בוא נכניס לה 2.5 קופסאות רגילות: במקום 400 גרם, נשים 1000 גרם. ככה נעשה אריזת חסכון. הלכו, עשו, שמו כיתוב יפה מבחוץ, הכינו קמפיין שיווק, ואז, כנראה בא המנהל ואמר – תורידו קצת – שההורים האלה יקנו יותר. אז הורידו 100 גרם מהקופסה, השאירו אותה "אריזת חסכון" של 900 גרם (???) והשאירו את הקופסה באותו הגודל. אז נכון – היום זה כבר לא מלכלך את המטבח כשפותחים קופסה חדשה פעם או פעמיים בשבוע, אבל זה מרגיש כאילו רימו אותי בכמות (כמו כל פולניה טובה אני אמצא על מה להתלונן).

אז בבקשה – אם כבר לעשות "אריזת חסכון" – אפשר קצת יותר אגרסיביות במחיר ובחירה של מספרים עגולים יותר לכמות שאתם מוכרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים