שנה טובה

אני רוצה הפעם לדון בנושא מאד מעצבן: הימים שלפני ראש השנה ואלה שלפני פסח. אלה הימים הכי דפוקים בכל השנה. למה? כי הם מראים לי עד כמה אין לי כח לפוצי מוצי של קשרים עם אנשים.

אז מה הבעיה שלי? פשוט. בימים האחרונים אנשים הטרידו אותי יותר מדי. וכמו תמיד, הם התחלקו לכמה קבוצות לחץ:

המסמסים
הקבוצה המעיקה הזאת של אנשים שחושבת שהטלפון הסלולרי שלי זה המקום להודיע לי שהשנה טובה (ועוד ב-SMS). גם הם מתחלקים ל-3:

  • אלה שלקחו ניסוח מאיפושהו (או ברשת או מהספק הסלולרי) ושלחו לכל העולם ואשתו. קיבלתי עד עכשיו את אותו הנוסח מ-4 אנשים שונים – אז או שהם העתיקו, כמו בימי בית הספר העליזים, או שהם בחרו את אותו הדבר. אני מאמין שהם אנשים הגונים ולא העתיקו.
  • אלה שהם חברים והחליטו אפילו לנסח משהו בעצמם. הנוסח המקורי ביותר שקיבלתי היה "שנה טובה". מוצלח במיוחד. קצר, פשוט וקליט.
  • אלה שמהעבודה. זה יותר נראה כדי לצאת ידי חובה כשזה מגיע מהם – אני אף פעם לא הטרדתי ככה עובדים. אני רודה בעובדים במקום להטריד אותם – זה הרבה יותר מספק.
  • אלה שאני משלם להם. כמו חדר הכושר שלי או חברות שהיו לי איתם עסקים בעבר. המטרידנים הסידרתיים האלה באמת מעיקים.

המתקשרים
קבוצה של טורדנים שמעדיפים את היחס האישי. יחס אישי מראה שאכפת להם, אבל האאאאלללללוווו? יש לי עבודה? יש לי ילדה? קצת לחוץ פה לקראת החג? למה לבזבז לי זמן יקר בטלפון? אני יודע שאתם אוהבים אותי. לא צריך גם להראות את זה.

האלקטרונים
הם עברו לעולם החדש. יש אימייל. יש ספאם. למה לא לשלב את זה עם ברכת חג שמח? להוסיף איזה תמונה נחמדה (או חסרת חשיבות עם פרחים, נוף, רימונים, כוס יין או ארבעתם בקומבינציה מוזרה; או של הילדים או המשפחה אחרי שימוש מסיבי יותר או פחות בפוטושופ). הם מטרידים פשוט כי אני מקבל גם ככה טונה אימיילים מעצבנים וזה מתווסף לרשימה.
להם החיים קלים במיוחד – רושמים נוסח אחיד, עוברים על רשימת תפוצה ארוכה ושולחים לכולם במכה אחת – זאת מטרידנות סידרתית לשמה.

הרשומים
הדור הישן. אלה שרושמים או קונים כרטיס ברכה ושולחים. זהו זן נכחד, אבל עדיין קיים. בעיקר עכשיו כשיש לנו ילדה חדשה. כשהם גרים רחוק זה הופך להיות שנים במחיר אחד – לשלוח ברכה+מתנה לילדה לרגל השנה החדשה.

אז לכולם, לרגל השנה החדשה, אני מאחל כל טוב, בלי הטרדות מיותרות של אס.אמ.אסים, טלפונים, אימיילים או דואר. שתהיה שנת שפע. אבל הכי חשוב – שתיהנו בשנה הבאה יותר מבשנה שהיום מסתיימת!

שנת שפע...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים