מדינת ישראל וטיפשות בירוקרטית

את זה כתבתי ביום שאחרי הלידה. טוב, לא בדיוק – אבל היו לי כוונות לכתוב משהו דומה באותו היום, אז זה נחשב

הפעם אני רוצה לקטר. ואם כבר לקטר – אז למה לא על הבירוקרטיה המפגרת במדינה הקטנה שלנו?

מיד אחרי הלידה, צריכים בני הזוג הטריים לגשת לדלפק משרד הפנים בבית החולים כדי לרשום את הרך הנולד. בדלפק משעמם, יושבת לרוב פקידה משמימה, שעובדת בקצב צב אחרי ארוחה דשנה ורושמת את פרטי ההורים ושם היילוד. היא גם לוקחת את הספחים בתעודות הזהות של ההורים ומספרת על המענק הנדיב של המדינה בשל הלידה (כמה מאות שקלים עבור ילד ראשון – אין מה להתלונן).

אז מה הבעיה?

ספסל המתנה בתור לרישום ילודיםנתחיל בספסלים. המשרד שלהם פתוח רק בבוקר, ובאופן מפתיע, כמו לכל משרד ממשלתי, יש שם את החיה מוזרה הזאת שקוראים לה תור. והפעם של נשים אחרי לידה – כאלה עם תוספות שומן ועור מקדימה והרבה פעמים כמה תפרים למטה – בדיוק במקום עליו יושבים. אז מה יותר הגיוני מאשר להניח ספסלי עץ מושקעים באותו תור? אם כבר הנשים האלה סובלות ובקושי מסוגלות לזוז, אז גם שלא ישבו בנוח.

תשלום לטיפת חלבאמרנו גם מענק לידה? יד אחת נותנת והשניה לוקחת. מקבלים מענק לידה בבית החולים (או יותר נכון בתשלום לחשבון הבנק של האמא), ואז, בביקור הראשון בטיפת חלב מתבקשים באופן מנומס לשלם כסף (182 ש"ח). למה??? לא יותר פשוט להקטין ממענק הלידה ולתת ה טובה יותר להורים? לא כזאת שהמדינה מחפשת אותם בכל פינה כדי לקחת להם כמה שקלים?

אז היום היינו בטיפת חלב לחיסון צהבת או משהו כזה. זה חיסון שצריך לבצע חודש אחרי הלידה. מה הבעיה? הילדה נולדה ב-24 באוגוסט, והיום רק ה-23 בספטמבר. לא עבר חודש. אז החזירו אותנו הביתה…  לתשומת לב האחיות בטיפת חלב:

  1. אתן קבעתן לנו את התור. קצת יותר תשומת לב ללקוחות ואפילו תוכלו לתת שירות!
  2. בחודש יש 28 ימים, 29 ימים, 30 ימים או 31 ימים. למה כל הילדים שנולדים באוגוסט צריכים לחכות 31 יום לחיסון ואילו אלה של ספטמבר צריכים לחכות 30 יום לחיסון? אולי לא בדיוק צריכים להיות דיקטטורים באשר לתאריך החיסון?

הזהירו אותי מהאחיות בטיפת חלב, אבל לא האמנתי…

למי שרוצה לדעת, הילדה היום 4,400 גרם (גדלה יפה שואבת הסימילק הקטנה שלו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים